Tuesday, August 2, 2011

Maafkan dan dimaafkan .


Maafkan ? Untuk kita maafkan seseorang itu mungkin senang dalam hidup seseorang itu dan mungkin juga susah kerana ini bergantung kepada kesalahan atau keikhlasan seseorang itu dalam meminta maaf. Tetapi untuk dimaafkan oleh seseorang yang dulu kita sayang tapi kini telah benci pada kita lah yang paling susah dan perit dalam hidup ini . Tapi mengikut cakap seorang kawan jika kita ingin seseorang tersebut memaafkan kita, hati kita kena ikhlas dalam meminta maaf padanya . 

Bagi kita maafkan seseorang itu suatu benda yang kecik tapi sebenarnya sewaktu kita hendak membuat keputusan sama ada ingin memaafkan atau tidak seseorang itu muncul lah pelbagai keraguan dalam fikiran kita . Mungkin bagi diri dia kesalahan yang telah dia buat hanya lah kecik sahaja tetapi kesan kepada diri kita itu memberi impak yang besar sekali pada hati kita . 


Mungkin dalam dunia ni tak semua yang mempunyai hati yang baik untuk memaafkan seseorang itu . Kalau dalam skala 1-10 mungkin 2 sahaja yang terdapat dalam dunia ini . 


No comments:

Post a Comment